lauantai 25. toukokuuta 2013

Tavoitteita, tavoitteita


 Mää kiriotan blogiiiii.

Olin varsin varautunut asettamaan kunnollisia tavoitteita, tai edes summittaisia sellaisia, ennen Laikan terveystutkimuksia. Olen kuitenkin nyt hahmotellut mihin haluan harrastuksissa tähdätä seuraavan vuoden tai kahden sisällä. Yleensä tavoitteet asetetaan kai kauden alussa, mutta ei se nyt niin karvantarkkaa ole.

Agility

Toivon pyhimmästi, että pääsemme agin alkeiskurssille ja sitä myötä seuraan tänä kesänä. Hyvässä lykyssä mulla voisi sitä myötä olla kisavalmis koira ensi kesänä tai syksynä, mikäli mä itse pysyn sen perässä. Alku on ollut toistaiseksi lupaava.

Toko

Tokon treenailu on jäänyt hävyttömän vähäiseksi sen jälkeen, kun alkeistokokurssi loppui, mutta asiaan on tulossa muutos villistreeniporukan myötä. Mun omaan treenitahtiin vaikuttaa myönteisesti ryhmän olemassaolo. Ensi vuonna meidän olisi tarkoitus selättää tokon ALO- ja AVO-luokat. Olen toistaiseksi jännittänyt ns. tärkeissä tilanteissa melko vähän, joten en ajatellut jäädä keräämään koulareita, ellei kilpailujännitys jostain syystä kasva hirmuiseksi.

Canicross

Meillä on kunnonkohotus- ja missäperkeleessävetovyöon-projekti meneillään. Tämän vuoden Ohkolan syysajoihin meistä ei välttämättä vielä ole, mutta kevään 2014 canicrossin harrastajaluokka kevätajoissa voisi olla realistinen. Tosin olen erittäin arka juoksemaan talvella, mutta mun täytynee keksiä jokin vaihtoehtoinen treenitapa itselleni. Ja hiihtoa ajattelevat - turvat kii. Ei.

Mejä

Jos Laika nappaa ideasta tänä vuonna hyvin kiinni ja voimme treenata tavoitteellisesti, olisi ensimmäinen koepaikka kiva napata viimeistään syksylle 2014. Etenemiseen luokasta toiseen tarvitaan näyttelytulos, joten se pitää napata jossain vaiheessa.

Pk-jälki

Pk-jälki on kiva puuhasteluharrastus ja sellaisena saa pysyä. Meillä ei ole juuri tavoitteita, mitä nyt pitää hauskaa ja keskittyä etsimään makkaroita maasta.

Näyttelyt

Pitäähän se H käydä hakemassa. Siihen tarvitaan jonkinlainen karvapeite, jonka aion kasvattaa Laikalle ensi talven aikana. Terrieriä tai modernia kummempaa ei tosin kenenkään tarvitse odottaa, joku roti sentään. Mun puolisalainen unelma on kasvattaa sille continental, mutta sen aika ei taida olla vielä.

MH-luonnekuvaus

Luonnekuvaus nyt ei ole harrastus, mutta eräänlainen tähtäin sekin. Kuvaus on yhdenlainen mustaa valkoisella -mittari ja jalostuksen apuväline, joten ajattelin viedä Laikan kuvattavaksi. Se on tällä hetkellä liian nuori sääntöjenkin mukaan ja minustakin ihan keskenkasvuinen, mutta jahka se kasvaa hieman, vien sen kuvaukseen.

Aion palata tähän kirjoitukseen tulevaisuudessa tarkastellakseni suoriutumista. Nyt en voi kätevästi niistää tekosyillä itseäni ulos treenaamisesta, vaan saan epäsuunnitelmallisuuteen jotain tolkkua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Vingutathan meille siilipalloa, sillä siitä me pidämme!